زامبیا قهرمان شگفتی ساز فوتبال جام ملتهای افریقا شد
نوشته شده توسط : abbuse

این پیروزی ارزشمند در حالی نصیب زامبیا شد كه تیم پرستاره ساحل عاج معروف به تیم فیل ها حتی پیش از شروع بازی های جام ملت ها مدعی اصلی فتح این جام تلقی می شد.

ستارگانی چون ' دیدیه دروگبا ' ، 'یحیی و كولو توره' ، 'ژروینیو' و 'سالومون كالو' از همان ابتدا در تركیب ساحل عاج قرار داشتند.

اما دروگبا مهاجم چلسی در حالیكه در دقیقه 70 بازی می توانست گل پیروزی ساحل عاج را به ثمر برساند یك ضربه پنالتی را از دست داد .

دیدار دو تیم در وقت قانونی صفر بر صفر پایان یافت و كار به وقت اضافی كشید . در پانزده دقیقه اول وقت اضافی یك بار تیر دروازه مانع از گلزنی كریستوفر كاتونگو كاپیتان زامبیا شد و تا پایان نتیجه تساوی بدون گل حفظ شد.

پس از كشیده شدن بازی به ضربات پنالتی ، بازیكنان زامبیا موفق شدند با كنترل اعصاب بهتر در نهایت با نتیجه هشت بر هفت بر حریف مدعی خود غلبه كنند.

پس از آنكه ژروینیو مهاجم آرسنال یك پنالتی ساحل عاج را از دست داد ، ' استوپیلا سونزو' گل پیروزی بخش زامبیا را به ثمر رساند.

این نتیجه یك فاجعه برای ساحل عاج تلقی می شد كه در طول این بازیها تا قبل از دیدار پایانی حتی یك گل دریافت نكرده بود. فیل ها یك بار در سال 1992 فاتح این جام شده بودند.

نتیجه این دیدارهمچنین خاطرات تلخ شكست سال 2006 ساحل عاج از مصر در دیدار پایانی جام ملتها در قاهره با ضربات پنالتی را زنده كرد.

مترجمام 1403 ** 1574





:: برچسب‌ها: لا ,
:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: